livet kan leda till en långsam och smärtsam död.

Rökning är något socialt menar dem flesta. Jag tvekar. För mig har det ingenting med andra människor att göra. det är endast något mellan mig, cigaretten och låten som spelas i mina öron från mp3n. Jag kanske röker när jag är med andra, på rasterna i skolan eller på barerna varje helg. Men helst av allt vill jag röka i min ensamhet med musik, aldrig utan musik. Jag älskar att känna röken som fyller lungorna till tonerna från morrissey eller ian, för just i såna stunder, finns det inget bättre. Jag kan spendera timmar på en bänk med endast ett paket cigg och en laddad mp3, känna att det bara är på låtsas. Känna hur ingenting spelar roll.

Belfrage skrev en fin krönika om rökning, då förbudet skulle införas. Den handlade om hans kärlek till sin vän, cigaretten. Jag rev ut den och nu ligger den i en låda tillsammans med andra urrivna artiklar och egenkomponerade texter. Ibland tar jag upp den och ler. Nu är det mindre än åtta år kvar tills jag ska sluta röka. Jag ser framemot den dagen med ångest, nervositet och en viss längtan. Den 10 juni år 2014, det är då mitt riktiga liv börjar. Då ska jag sluta njuta och ta tag i verkligheten.

Kommentarer
Postat av: jonatan

det där var banne mej vackert.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback