sur un lanterne

det var en tie mellan Michael Nyman (the piano) och Michael Andrews (donnie darko) förut, mina favoritkompositörer. Men nu är Erik Satie den självklara ledaren. Satie Satie, världens finaste efternamn, och världens finaste pianomusik. Six Gnossienne - I - Lent, det är ingen låt, det är poesi för själen. Jag kan aldrig få nog, är rädd för att tjata ut den och tröttna, men varje gång den börjar på nytt, varje gång jag hör det där klagande pianot, åh det är som att se färger jag aldrig sett förut. som hundra år gammal och nyfödd på samma gång. Det finns alltid små räddningar i en trisst och kall vardag, alltid något som värmer. hud mot hud eller Satie i öronen. whichever. Ahh sensation!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback