what's in a name?

En del har varit nyfikna och haft funderingar över mitt namn, inte Irina asså det är väl inget konstigt, utan cockeyedcharlie. Skelögde Charlie liksom. "What the heck?" Frågar vissa och lägger huvudet på sne. Men det är just det som är grejen, what the heck. jag lever för "what the heck", och "just to see what happens", det är mina livsmåtton. absurditeter i normala situationer. Och så associationer. När jag tänker "Cockeyed Charlie" så ser jag en gammal avdankad fotbollsspelare framför mig. Han har endast varit med och spelat i en riktigt stor match en gång i sin patetiska karriär och i hans seven-minutes-of-glory lyckades han tackla sig själv och göra självmål. Nu sitter han bara där på avbytarbänken och hejar på, med spralliga ben och naiva blå ögon. Ja, han är väldigt naiv, och menar att det inte finns något att skämmas över för det där självmålet. Mål som mål, säger han, och flinar brett. Det är just det. Så är det för mig, så fråga inte vad namnet betyder eller står för, bara blunda och se svaret själva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback