will nature make a man of me yet

Jag satt på spårvagnen, igår? iförrgår? och det var broöppning. Jag ägnade tiden till att tänka på charm. på folk som är charmiga, hur de gör eller vad det är som gör dem charmiga. hur är man charmig, går det att träna upp? Charmig är för mig ett lite finare ord, som beskriver någon som man antingen attraheras av, eller är smått avundsjuk på. Men ja, vad betyder charm anyways? Jag kollade upp synonymer för att lättare kunna hantera det och fick elva relativa begrepp: charmfull, tjusig, förförisk, oemotståndlig, fängslande, förtjusande, behagfull, intagande, trevlig, attraktiv och tilldragande. jaha.
Ifall man är charmig, är man det för alla? Nej det tror jag inte. alla kan inte falla för samma, alla måste ha olika smak. Är charm isåfall något som man själv har, som man sedan faller för hos någon annan? En människa med en likadan egenhet som du själv, blir charmig i dina ögon på grund av det, eller är den känslan någon helt annan? åh, äh.
jag vill vara charmig. Jag vet att jag är flörtig av mig, men flörtig är så harmlöst. jag vill vara fängslande, för det är inte harmlöst längre, det är vasst. Jag visste förresten inte ens om att jag var flörtig förrän jobring berättade det för mig en dag när vi satt och fikade. Han är också flörtig och han passar rätt bra i det. Jag vet inte hur jag passar i det, eftersom jag aldrig kommer kunna se mig själv uifrån. Tror folk att jag vill ligga med dem så fort jag kollar på dem? ibland känns det så, och jag har försökt att sluta flörta för att inte vilseleda någon på fel spår. men sen tänker jag, på alla som vilselett mig. Och då fortsätter jag flörta, even more so. med vidöppna ögon.
haha yeah im going to hell.

Kommentarer
Postat av: Anonym

redo?

Postat av: Anonym

kan i princip ingenting och har gett upp med alla tusentals regissörer och så har jag inte läst något i kompendiumet heller eller i böckerna. det går bra nu :)

2006-12-03 @ 22:33:41
URL: http://sellouts.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback