kylskåp.

Var hos tandläkaren imorse och hon prackade på mig en massa gratisgrejer för att hon tycker synd om mina tänder (jag hatar att borsta på kvällen för det ger mig kväljningar). hon är så himla trevlig, det är sjukt, jag har gått till henne sen jag var tio år gammal och hon känner mina tänder bättre än jag själv. och fastän jag hatar att ligga i stolen och får rysningar bara jag tänker på lagning, så mår jag ändå bra när jag är där. ibland räcker det med lite vänlighet för att man ska orka ta sig igenom dagen.
efteråt stack jag till banken för att jag äntligen fått mitt studiebidrag, och som vanligt kände jag mig helt lost, jag tog två olika nummerlappar för säkerhetsskull eftersom jag aldrig vet vart jag ska gå för att få hjälp. banken står för vuxenliv, och jag vill inte ha något med det att göra just nu. hursomhelst så gick det snabbt och den andra nummerlappen jag hade kvar gav jag bort till en söt tjej som hade suttit bredvid mig. alla på soffan riktade sina blickar emot mig då jag sträckte fram lappen till henne och när jag gick ut tänkte jag på hur det måste ha sett ut. undra ifall dem trodde att jag stötte på henne, eller ifall hon trodde det.
nå nå, det kändes bra.
fika med jobring var lika pleasant som vanligt, och nu har jag åkt till madde för att hon ville ha sällskap och för att jag behövde en anledning till att slippa gå till psykologin.
jag har kommit på att jag inte trivs så bra på den kursen, dels för att psykobiologin dödade mig och dels för att det typ endast är en massa medelålderstråkfolk där + några tjugonågot åriga tjejer som jag vill käftsmälla varje gång dem pratar. men filmen! fan filmen går ju ialf bättre. där är folk schyssta och har snygga lägenheter och jag och sara lyckas alltid dra med folk ut på våra ölkvällar. det enda dåliga där är att filmerna vi hittills sett inte varit så otroligt bra.
typ som förra veckan när vi fick lida oss igenom pansarkryssaren potemkin. herregud. klassiker eller inte, den var något av det tråkigaste jag sett, skulle hellre tagit mig igenom citizen kane som också är en tråkig klassiker, eller den afrikanska filmen (med en onödigt lång sexscen, hur är det möjligt?), som gav mig huvudvärk efter tio minuter  jag tror att jag hade för höga förväntningar, den började ju liksom bra, trodde jag. intromusiken, de första tio sekunderna var ju precis samma som i the teachers are afraid of the pupils (haha! så det är där han fått det ifrån, hoppas bara att han inte har så dålig smak att han tyckte om filmen och inte bara musiken.) men sen tog det slut. Och att det var en stumfilm är en dålig bortförklaring, för dr caligaris kabinett var ju bra. Skitsnyggt gjord och ganska läskig ändå (caligari skådisen skulle skrämt ihjäl mig om vi träffades i en mörk gränd.)
men ja, de bästa filmerna hittills, som jag inte sett innan är:
1. Romance av Catherine Breillat. (ångestframkallande)
2. Le cerf-volant av Randa Chahal Sabag (Supersöt tjej som ögonen kan vila på)
3. La Battaglia di Algeri av Gillo Pontecorvo (Viva la resistance och terroristsympati)
4. Ma vie en rose av Alain Berliner (mysig transafilm om tolerans)

och thats it, so far.

Kommentarer
Postat av: Anonym

är det ölkväll i veckan? hoppas hoppas

2006-11-13 @ 21:44:20
Postat av: Anonym

men hallå jag skrev mitt namn, av mig i alla fall

Postat av: Sara

Ölkväll i veckan! Oh ja! It´s a must.

2006-11-13 @ 22:13:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback