Kom tillbaka, annars dör jag.

"- Det är en märklig smärta.
Tyst.
- Att dö av längtan efter något du aldrig kommer att få uppleva"

påväg till psykologin ikväll köpte jag Silke. jag började läsa den redan på spårvagnen dit och sen tillbaka. och nu är jag klar. på mindre än en dag har jag hunnit uppleva ett helt liv, någonannans liv. ett påhittat ett. men likväl. liv. med äventyr, tragedier, sorg och lycka. och allt vad det innebär att leva.
"för jag vill ha dig,
jag ska bita huden som pulserar över ditt hjärta,
för jag vill ha dig,
och med hjärtat mellan mina läppar är du min,
helt och fullt,
med min mun i hjärtat är du min,
för evigt"
för det ter sig lättare för mig att leva, genom andras liv. och inte mitt eget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback