längtan. alltid denna längtan.

jag måste ha suttit och stirrat på datorskärmen i tre timmar innan jag bestämde mig för att göra något åt ledan; jag stack till madde.
och nu har jag kopierat in en massa musik till hennes nya dator så att hon blir pleased. förutom musik hade jag också äcklet med mig, och vin. vitt rumänskt sött vin, tämäioasa. best ever. mtv på teven, mute, och oldies som hörs från datorn. skeeter davis som sjunger don't they know its the end of the world, och jag kom på det på spårvagnen för längesen att det är den som hörs lite tyst i början på ive changed my plea to guilty, och jag hade just kollat på girl interrupted natten innan.
Why does the sun go on shining
Why does the sea rush to shore
Don't they know it's the end of the world
'Cause you don't love me any more
men det är fortfarande inte perfekt. och jag kan inte hjälpa att tänka vad det är som saknas. vad det är jag alltid verkar sakna. det kan inte bara bero på boken, även om jag vet att jag, oavsett hur mycket jag älskar den, mår dåligt av den. det tär i mig att läsa mina egna cyniska tankar som någon annan skrivit svart på vitt för sjuttio år sen. men det kan inte bara bero på den. hösten som snabbt börjat svepa över staden gör nog inte saken bättre, jag hatar hösten, så kall, ovälkommen. och äcklig. jag är så trött på rutinen som jag på något konstigt sätt hamnat i. samma som alltid, skola på vardagar, dricka på helger.
det är löjligt och varför gör jag det då? jag hatar ju den här sortens liv! fuckfuckfuckfuckffkuccfukfkfckckck
dagarna verkar blanda ihop sig, speciellt när jag bestämmer mig för att bryta rutinen och struntar i skolan, vilket bara gör det värre. jag hatar att vakna upp och inte veta vad det är för dag, om jag missar något, ifall saker händer utan mig. eller vad jag ska göra. egentligen borde detta inge mig en sorts befriande känsla, det brukade vara så.
men nej, nu är jag bara äcklad.
Like a river flows surely to the sea
Darling so it goes
Some things are meant to be

och jag kommer inte vakna imorgon, för jag tänker inte lägga mig inatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback