the sullivan street cathouse

På morgonen åker mina föräldrar och min syster iväg till tyskland för att bo på ett mysigt hotell, äta fantastiskt god mat och shoppa i fyra dagar. Jag har valt att inte följa med den här gången för att a) Jag måste verkligen börja komma igång med b-uppsatsen och b) Ensam hemma i en stor villa is the shit. Jag ska (försöka) fördela tiden så att det blir lika mycket plugg som det blir avklädd husdans med lyriska moves till alldeles för hög musik. i'll try, men det kommer bli svårt. jag tror jag ändrar mig redan nu, 1/3 plugg, så är jag nöjd, kanske 1/4 ifall jag får ut mycket av bara en bok. 1/5 är ändå lugnt förresten. fan. det känns som att jag borde göra mycket hemma dessa fyra gyllene dagar, för det är inte ofta något sånt här händer. jag borde korka upp champagnen redan efter att de suttit sig i bilen och kört iväg. jag borde stå vid fönstret, se dem åka, kolla en gång till för säkerhetsskull och sen PANG! skål, tack och av med kläderna. sen bara göra massa dumma och onödiga grejer som jag aldrig skulle få för mig att göra om det inte vore såhär. typ, springa som en lunatic runt hela huset för att se hur lång tid det tar, prova på alla pappas kläder och göra en musikvideo med finkostymen, ha vattenkrig med mig själv på trädgården, gå runt med balklänningen en hel dag och snacka engelska med indisk brytning (med mig själv alltså), skrika det högsta jag kan för att se om någon granne reagerar, och jag har nästan lust att dricka hundra koppar kaffe och inte sova en blund för att verkligen utnyttja all tid jag får ensam i det här huset som jag aldrig varit ensam i, i mer än några timmar. det ska bli intressant, det ska bli roligt, det kan inte bli tråkigt, jag har mig själv, jag har mina cigg och mitt vin och i värsta fall har jag vänner jag kan ringa. 6 timmar kvar, i cant wait..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback