happy hanukkah

inatt drömde jag att jag dog. minns inte vart vi var, men jag och issa åt middag hemma hos några och de bjöd på en konstig rätt, vi kan säga att det var kyckling, ialf, om det inte tillagades alldeles rätt så kunde det vara dödligt. nu i efterhand förstår jag inte varför vi ens skulle äta det at all, men ok. det visade sig, efter att jag ätit upp min, att den var dödlig. jag kände hur min hals började svullna upp, stänga igen sig, jag fick mindre och mindre luft. vände mig till issa med en min i ansiktet som hon direkt förstod. jag sa till henne, så gott jag kunde, jag älskar dig. hon tittade förskräckt på mig och sprang fram, försökte hjälpa mig men det fanns inget att göra. medan luftstrupen stängde igen sig helt blev jag mer och mer medveten om att jag faktiskt skulle dö, och desto mindre luft jag fick, desto lugnare blev jag innerst inne. för nu visste jag, att om några sekunder är jag död, det finns inget att ångra, inget mer att säga, tiden håller på att ta slut, och jag är medveten. min sista tanke var: vad händer nu?
sedan vaknade jag upp.

Jag har inte kunnat släppa drömmen på hela dagen, för som vanligt var den så otroligt vivid att jag verkligen kunde känna hur det var att dö. och nu när jag funderat över det hela dagen så har jag kommit fram till att det är en sådan död jag vill ha, att kvävas i en bisarr harmoni.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback