illabye

criminal minds: the fox: En instabil man mördar ett flertal småbarnsfamiljer. Först håller han dem fångna i sina egna hem i några dagar, för att leka ut en idylliskfamilj fantasi, sedan mördar han dem i källaren, one by one, fadern sist. Tre gånger i avsnittet hörs en snutt från en instrumental låt av Tipper (dave), and i just can't get enough. illabye illabye illabye illabye illabye illabye illabye illabye illabye illabye illabye illabye illabye
I ett annat avsnitt är det en annan ostabil man som dödar prostituerade, för han vill "rensa" gatorna. jag funderade på det, vad som är mest sorgligt egentligen, mest tragiskt. De mördade hororna eller familjerna? vad skulle jag föredragit liksom, varit prostituerad och sen slaktad i en bakgata, eller varit en lycklig fru med kids och villa och sedan fått hela verkligheten krossad i blodiga knivstick. ifall jag som prostituerad inte varit stark nog att enda my misery så skulle det väl kanske varit lika bra om någon annan gjorde det åt mig. om jag redan är på botten av samhället, så känns "brutalt mördad" inte som ett straff utan snarare en räddning. ett sista lidande och sen relief. Men om jag som hemmafru med småbarn och en underbar make skulle bli tvungna till att vara dockor i en sjuk mans hjärna för att tillslut dö en grotesk död, det är inte räddning längre, det är ett straff. Å andra sidan har jag isåfall fått känna på lycka ialf, fått ha barn att älska. Så vad är mest tragiskt tillslut, att leva ett lyckligt liv men bli fråntagen lyckan eller att leva ett sjaskigt liv och bara bli dödad lika meningslöst som man levt. Herregud det måste vara det, det sistnämnda som är mest tragiskt. Jag tänkte först att familjens död är sorgligast, för att de var så lyckliga, för att allting var så himla fint, tills psykopaten kom och förstörde allt. men det är just det, allting var redan underbart för dem, allting var närmast perfekt och det kan inte vara så föralltid, man kan inte begära så mycket. det var bra så länge det varade men livet är inte rättvist, så är det bara. fast prostitution, jag kan inte tänka mig en enda sekunds lycka i ett sådant liv. och det är tragiskt, oavsett hur man dör.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Ah, fick reda på det tidigare idag, men hade tänkt tadt lugnt den här helgen. Helt pank. Men det hade varit mycket roligt, så gäna nästa gång. Hur gick tentan, och hur gick alkoholinmundigandet?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback