konstigt ljud en natt i februari.

Jag rökte vid fönstret nyss och hörde ett mystiskt ljud. Det lät som en slags smäll, en smäll mot trä kanske, någon slags planka som gick sönder riktigt snabbt. Först tänkte jag skott, men en riktig pistol låter inte sådär. Ljudet kom iallafall framifrån, i skogen fast rätt så nära, typ bakom mina grannars hus. jag försökte avskilja något i de svarta träden men misslyckades, istället fick jag upp bilder i huvudet. några rånare som tog sig in i grannarrnas hus och jag som slängde mig på telefonen för att ringa till polisen för första gången. jag vet inte ens vilket nummer grannhuset har, jag skulle gett polisen min egen adress, sagt åt dem att gå genom våran trädgård till rucklet bakom oss, sorry men det huset ser förjävligt ut, really tacky färg och allt. (varför skulle några ens vilja bryta sig in i DET huset?) nå nå, jag fick för mig att vem det nu än var som orsakade det där ljudet skulle få syn på mig i fönstret, jag började bli orolig och gömde mig lite halft. inga fler ljud, var det verkligen ingenting? cigaretten tog slut och jag drog mig tillbaka, stängde fönstret och struntade i att vädra, för tänk om det faktiskt varit någon? Inte kan jag som vittne ha några fönster öppna, no sir.
Nu har det gått tio minuter, jag är fortfarande misstänksam. jag vill veta vad det var för ljud, vad det är för något som kan orsaka ett sådant ljud, men nu är jag för rädd för att ens dra upp persiennerna. och det kanske är lika bra att inte veta, ignorance is bliss, right?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback