ah, to be young and in diapers

svenska tjejer briljerar på spårvagnen:
Blondin 1: Jag är yngst av dom alla men jag är ändå den som är mest.., vad heter det?
Blondin 2: Vadå? Jag vet inte..
Blondin 1: Ja alltså, har glömt bort hur man säger.. mest.. öh
Blondin 2: ?
Blondin 1: Mest, typ, vuxen i hjärnan..
Blondin 2: Jaha! Ja det är du...

(det hemliga ordet är: Mogen.)

Nyår är så överskattat, jul är så överskattat. påsken likaså. egentligen är alla högtider överskattade och när jag flyttar ut själv till en öde ö ska jag aldrig fira något igen. Visst var det nice igår och visst är det ett nytt år nu, men tiden går ju ändå hela tiden, och eftersom jag snarare är ute efter att dra tillbaka den så är nyår egentligen ingenting överdrivet roligt för mig. När vi stod och väntade på robert på centralstationen kunde man se fyrverkerierna från stan. Lite färgglada ljus i himlen och alla blir lyriska, det är sjukt. Överskattat. Samma med jul-ljusshowen uppe vid poseidon, såg en bit av den medan jag trängde mig förbi alla häpnade människor som stod och stirrade, som om de aldrig sett ljus förut. Och ja, överskattat var det. Men nu är det över och nästa event i mitt liv blir min födelsedag. Nitton, en överskattad ålder, och jag önskar att jag fyllde sju istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback