decades of oppression

Jag såg Virgin Diaries för första gången hemma hos madde för ett tag sen. Hon låg och halvsov, jag satt bredvid och kommenterade. Det är inte det att jag har något emot att man snackar om sex helt öppet, det är ju bara positivt, men att följa en oskuld i sin strävan att bli av med den är bara löjligt. Det avsnittet handlade om en förvirrad sjuttonårig tjej i england. I programmet började hon som heterosexuell oskuld och slutade upp som en lesbisk oskuld. Inget förlorat där inte, bara förändrat. Hon kom liksom på det mot slutet att hon varit kär i en tjej när hon var femton och därmed fick hon för sig att hon var lesbisk. jaja. Det är inget fel med det heller. Det konstiga var bara att hon redan från början nämnde några gånger att hon brukade bli äcklad av att tänka på kukar, fast då ringde inga klockor. Efter att hon fått sin insikt så berättade hon också för sin mamma att hon tror att hon är lesbisk. Det måste vara fakeat tänkte jag, vem berättar något sånt till sin mamma framför kameror? Men jaja, mamman tog det skitbra och typ hintade lite om att hon också experimenterat i sina unga dagar. Så slutade programmet med att hon skulle jaga efter tjejer istället. Quality tv verkligen. Fastän jag stör mig på såna program så är det kul att kolla på då och då, för jag älskar att kommentera allt, kanske inte så uppskattat av de som sitter bredvid men sån är jag ialf. Och jag har tänkt på det här en del, sex in public, vissa saker går att visa och prata om men inte andra, why's that? Jag kan uppskatta program som Sex inspectors för det är liksom ändå lärorik underhållning, men virgin diaries, vad får man ut av det, är det någon som tänder på dessa oskulder eller lär sig något nyttigt inför livet av att följa dem? Sex borde inte bli hyssjat, men inte heller förlöjligat. som nyss när jag kollade på teve med min syster, reklam på kanal 6 och för att få fram att de visar två filmer efter varandra på helger eller vad det nu var så började dem med att visa flera olika tjejer, två och två, lättklädda, i sjuksköterskeuniformer av latex eller något annat sånt porrigt, och så var det en röst som sa något i stil med "är du sugen på en dubbelmacka?". Jag har lust att skratta av frustration. en dubbelmacka? sen i slutet när de fått fram sin poäng så säger rösten: "vad trodde du att vi menade?!" och gud jag vill bara spy. vet inte ens vad jag ska börja klaga över för det hela är så jävla hjärndött och sexistiskt att jag vill gå bärsärk på idioterna som kom på reklamen och sedan på äcklena som lät den sändas. varför är den för det första riktad mot killar när tjejer också kan uppskatta film? (ja det är sant, jag lovar.) Kan inte tevefolket börja släppa den manliga blicken och se kvinnan som människa istället för objekt hela tiden, eller i alla fall utveckla en kvinnlig blick också, så att det blir jämlikt? Ifall det åtminstone hade varit några män som också visades i åtsittande boxers så skulle det göra saken lite bättre, men nej tanken om två killar ihop är ju disguisting! men två tjejer är helt normalt, ALLA tänder ju på att ha 2 tjejer samtidigt oavsett läggning och kön. reklamen är ju faktiskt hysteriskt kul, kudos!
Det är 2007 och det är såhär västvärlden ser ut, sexistiska dubbelmackor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback