HUIS CLOS

Jag vaknade upp ur en mardröm.
I mammas och pappas säng i rumänien vrider jag på mig och mår illa. Plötsligt känner jag något krypandes på mina händer, det börjar klia. Jag tittar på dem och ser en massa småkryp och insekter, vissa är grönaktiga andra bruna, och så finns det några jättesmå, endast svarta punkter, som springer runt. Jag försöker skaka av mig dem och reser mig upp ur sängen. Det slutar klia och jag går till köket, det ser tomt ut vid första anblick, sedan får jag syn på pappa som står utanför det lilla köksfönstret, på kanten. Jag tänker att han kanske ville ha lite frisk luft, och ropar på honom: Akta så du inte ramlar! Det sista ordet sväljs av en ofantlig schock och obehag; Pappa vänder sig om mot mig i tårar. Han tänker göra det, han vill faktiskt göra det. Uttrycket som är fastklistrat i hans ansikte är det sorgligaste jag sett och min röst slutar fungera. Jag försöker skrika, be honom att inte hoppa. Men det enda som kommer ut är hjälplösa viskningar. Jag kan inget göra, hur kan jag låtit det gå så långt. Hela mitt liv är en lögn och jag blir yr. Plötsligt grips han av fasa, han tappar balansen och börjar falla bakåt. Jag rusar fram för att ta tag i hans hand...
Jag vaknar upp ur en mardröm, och det enda jag hör är mina hårda hjärtslag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

klara du tentan?

Postat av: Anonym

hämtat ut hemtentan än? jag läser medie- och kommunikationsvetenskap och det är lite slitigt. hon goth tjejen från vår klass går där med. har läst ut en kurslitteratursbok på en vecka det du det har aldrig hänt förr :). kvar i b-kursen? vilka är d mer? jag leker 20 frågor :)

2007-01-29 @ 22:07:23
URL: http://sellouts.blogg.se
Postat av: Sofia

Usch. Att läsa det där gav mig verkligen en hemsk känsla innuti. Det kan hända att jag rös, faktiskt.

2007-01-30 @ 17:27:35
URL: http://plastsak.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback