i only have eyes for you

Spårvagnen imorse, brunnsparken, en fantastiskt vacker kille går på och jag kan inte hjälpa att stirra som ett barn tryckt mot skyltfönstret av en leksaksaffär. Själva kroppen fick jag ingen större uppfattning av, det är vinter, han var lång. Men ansiktet, gud ansiktet! Len ljus hy, inte för blek eller för solbränd med perfekta drag, mörkbrunt hår i rätt frisyr och fina läppar. Hans ögon var charmigt pojkaktiga men blicken var en mans. Jag ville ha honom mer än något annat, i åtta minuter, sen var jag framme vid skolan. Jag hade nästan glömt bort honom när rasten kom. Vi gick ut för att röka och det första jag ser i den långa cafékön är naturligtvis han. Men världen ler som vanligt ironiskt mot mig och det är ju så typiskt och självklart att det just idag var våran sista lektion på humanisten. Efter filmfestivalen flyttar vi till kapellplatsen i något gammalt sjukhus (tråkhus) och jag kommer förmodligen aldrig se honom igen, heller.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Precis. Fast den vore bra att läsa alltså (tänkte läsa journalisitk sen, och då måste man ju ha 40p). Dessutom vill jag skriva B-uppsats, det verkar skoj. De nya lokalerna har jag inte sett, men de låter ju sjukt läskiga. Blä.

Moz är ett bra val! Själv hade jag nog valt Fredrik Strage eller Sigge Eklund, mest för att jag skulle nog kunna ha bättre och roligare diskutioner med dem. Men Moz ligger högt upp på adoptivlistan. :)

Postat av: Magnus

Ja, precis. vore kul att ha mycket pengar och kunna leva gott ett tag. Men uppsats vore fett skoj, kul att skriva ju. Tänk att typ göra en näranalys av Kubricks tre sista filmer. Eller något i den stilen. vore ju skitskoj. :)

Den har jag läst, gillade den som fan. Inlägget om manlig vänskap är jag dock inte riktigt säker på om jag minns? Hans nya blogg är iaf rätt tråkig. Men den brukar innehålla bra länkar.

2007-01-26 @ 14:34:25
URL: http://nejnejnej.blogg.se
Postat av: Magnus

Äh, du hinner ju komma på något. Lätt.

Oj, det där var en bra text. Sjukt bra. Undrar vad som hände med P.

2007-01-26 @ 18:17:13
URL: http://nejnejnej.blogg.se
Postat av: Magnus

Ja, vissa saker kanske man inte bör veta. Det tar typ bort det mystiska, det som man försöker nå men vet att man inte kan. Om du förstår hur jag tänker. Haha.

2007-01-26 @ 19:07:05
URL: http://nejnejnej.blogg.se
Postat av: Magnus

Aha. nope. Hade inte hört om den. Ska på förfest i Majorna, sen på Saturn! :)

2007-01-27 @ 17:54:50
URL: http://nejnejnej.blogg.se
Postat av: Magnus

Svårt att få info när man lämnat klassen. Kanskse hör man inte hemma där då heller?

Glasow-tema tror jag det är. Brukar ändå mest vara på nedervåningen, samt vara för full, så det spelar inte så stor roll, haha. Ska du vara hemma?

2007-01-27 @ 19:19:17
URL: http://nejnejnej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback