so i run faster

Runt fem stack jag till madde, höll henne sällskap tills hon somnade vid åtta. satt kvar en stund till, sen tog jag spårvagnen till järntorget. satt utanför röda rummet och femtio meter ifrån mig såg jag en full person. jag tänkte "nej nej kom inte hit" men visst gjorde han det. En full/påverkad kille vid namn fredrik satte sig bredvid och bad om en cigg, jag gav honom en cigg. Han var söt, men så jävla borta. Så snackade vi lite tills classe kom och räddade mig. Vi gick in, tog några öl, ett gäng vänner/bekanta kom dit. vi tog flera öl, så drog jag och classe + johan vidare till kellys. Vi drack och spelade alfapet med egna regler. Man skulle komma på det längsta och finaste ordet, det var regeln. Johan skrev något med rånare, classe "rebellisksyster blaha" och jag fick ihop "Hiroshima". Det slutade med att ingen vann för att killarna var dåliga förlorare, så stängde kellys och vi skulle vidare. Allting var stängt på linné och jag tog första spårvagnen mot brunns. Min sista hade gått och jag fick promenera hem. Det är lugnt, tänkte jag, jag har min mp3 och den är laddad. Efter backaplan började benen vika sig men som i en dröm hittade jag en cykel. Jag såg den mellan husen, tänkte "åh en cykel". Andra tanken "Åh! En olåst cykel!". Resten av vägen cyklade jag hem och skrålade för full hals med tori amos - these precious things. Som i en dröm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback