Storstadsläppar

Jag vill dansa tryckare till Sideways med en vän jag tycker om.
Jag vill skriva hemliga meddelanden på några papper,
vika flygplan av dem och kasta dem ifrån Eiffeltornet.
Jag vill stå på kanten av ett stup och skrika så högt jag kan,
så högt min röst håller.
Jag vill äta haggis.
Jag vill hålla i en pistol eller ett gevär och skjuta ett skott mot ett glasfönster.
Jag vill sitta helt ensam på en sandstrand i arton timmar och inte göra någonting.
Jag vill hamna i ett slagsmål som inte handlar om att vinna,
bara släppa ut frustration.
Jag vill lära mig franska.
Jag vill smuggla knark i trosorna till ett främmande land,
men spola ner allt i flygplanstoaletten innan landning.
Jag vill hamna i mitten av en enorm labyrint och hitta ut.
Jag vill ha sex i ett förfallet hus.
Jag vill fotografera en främling i tårar.
Jag vill resa ensam till en storstad utomlands och bara sitta på hotellrummet,
kolla på teve och få roomservice närhelst jag behagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback