in the outskirts

var på två studentmottagningar idag, god mat gamla vänner, trevligt. men bäst idag var att åka bil med rutta. hon fick körkort för några veckor sen och idag var första gången jag fick åka med henne. Rutta är en kort liten eritreansk tjej som med mig bredvid sig inte borde få lov att köra bil. förutom att vi höll på att köra på diverse bilar råkade vi även komma in på fel fil, i fel riktning precis innan det skulle bli grönt. mitt i centrala stan sitter jag och rutta + madde som sitter bak i bilen och kollar på ett flak med kids som skriker lite längre bort och fattar inte att minst en borde hålla ögonen på vägen. rutta bara kör och innan vi vet ordet så skriker madde till och vi tittar framåt för att bli bemötta av tre bilar bredvid varandra som är påväg mot oss. men rutta kan hantera det ialf, hon gör värsta u-svängen och kommer in på rätt fil bara för att bli tutad på igen när hon märker att hon stannat på ett spårvägsspår. sedan kör vi fel några gånger (mycket på grund av mig, varför lyssnar man på mig när jag är den sista i världen som borde få körkort? Jag måste ha bra övertalningsförmåga or something, -nej jag svär det är hit, jag känner igen mig..eh) Ett antal kärringstopp, panikskrik och nervösa skratt + roliga storys att berätta för kidsen senare, all in all. very nice. det är action, thats all.
påväg till klippan:
Jag - Sväng till höger.
Rutta - Irina det är motorväg där, ser du inte skyltarna?
Jag - Vilka skyltar? Jag kollar inte på skyltarna jag kollar på omgivningen.
Det var förresten roligt att killarna bredvid oss blev stoppade av polisen och inte vi, när det var rutta som körde 90. yeah. action

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback