skindeep

Av någon konstig anledning kom jag att tänka på Warren G feat Sissel - Prince Igor för en stund sen (haha minns ni den?!) och jag var tvungen att lyssna. Gud det måste varit åtta år sen jag hörde den sist, men när hon börjar sjunga blir jag lika kär som förut. Hennes version är bättre än originalet, sorry Borodin men din kör håller inte ett ljus mot Sissel. Fast det kanske har med nostalgi att göra, jag vet inte. Efter att ha lyssnat på prince igor ett antal gånger började jag gräva fram all annan opera på datorn och det första jag alltid tänker på är ave maria, och jag minns aldrig vad kvinnan som sjunger heter, men nåväl. perfekt. De senaste veckorna är den enda operan jag lyssnat på Anthoine Boesset - Nos esprits libres, vilken iförsig aldrig blir tröttsam (gud när hon sjunger solo, help me im drowning), men jag suktar efter mer. Jag vill gå och se en opera, det spelar ingen roll om jag skulle vara tvungen att klä upp mig och tvinga på mig högklackar, its worth it! Jag skulle helst vilja vara rik så jag kunde hyra en operasal och bestämma "spelningslistan" själv, sen bara sitta tyst och lyssna i två tre timmar. make it happen god, make it happen. hahah, är klockan redan snart fem? where did all the time go..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback