Hey stranger

Inne på uppåt framåts toalett, jag står i kö, kaklet vibrerar av musiken och folk runtomkring måste skrika för att göra sig hörda. Killen bredvid mig står inte ens i kö, han bara står där. Han frågar mig, med lugn och normal ton: - Är du lycklig? Jag stannar upp och tittar på honom, var det verkligen mig han syftade på, och hur ska jag svara isåfall? Jag sa: - Ursäkta? För att köpa lite tid. Är du lycklig, repeterade han.
Jag: - Jag vet inte.. (jag kan inte bli mer ärlig än såhär).. är du?
Han: - Nej.
Jag: - Varför inte?
Han: - Jag bara är inte det... brinner du för något?
Jag: - Ja, det gör jag. Gör inte du?
Han: - Inte riktigt, jag vill, men nej. Varför är du inte lycklig isåfall, om det finns något du brinner för?
Jag: - För att jag vet inte om jag klarar av elden.
Han: - Det gör du.
Vi fortsatte prata sådär en stund, jag glömde bort att jag en stod i kö, jag glömde bort att jag var ute och att jag egentligen var där med någon annan. Jag glömde bort oljuden omkring och jag kunde lika gärna stått där och pratat med honom tills solen gick upp. Jag tittade bort någongång, för att tänka efter, och han sa: Förlåt, jag tråkar ut dig. Jag försäkrade honom att det inte var så, inte alls, men jag vet inte om han fattade det. Jag vet inte om han förstod hur mycket jag tyckte om att bara stå där med honom. Efter några minuter kom hans vän fram till honom och sa att de skulle vidare till nef. Främlingen la fram sina händer, jag la mina i hans.
Han: - Det här var trevligt, ha det så bra.
Jag: - Mm, tack detsamma.
Han: - Du är väldigt varm.
Jag: - Jo..
Han: - Du brinner.
Sedan gick han ut med sin vän, ut ur toan, ut ur uppåt framåt, och så försvann han ur mitt liv.
Föralltid?

Kommentarer
Postat av: Kukbella Ollicki

fan, arligt? hes the one Irre, och typiskt dig din idiot att du inte sprang efter honom...

2007-03-24 @ 12:05:22
Postat av: Irina

Hahaha, kukbella.. men fan, jag vet! tror du inte att jag hatade mig själv påvägen hem eller? satt och svor på spårvagnen och sen kunde jag knappt somna.
men om jag ser honom igen, då jävlar.
(jag saknar dig, kom hem nu nu nu)

Postat av: Isabella Malpung

tankte det. men fan det ar ju alltid sa. man tanker (i sitt lilla naiva huvud) att nagot/nagon kommer fixa sa att man stoter pa varandra igen.,.. men det ar inte ofta det blir sa...men seriost det dar vill jag hora mer om nar jag kommer hem. ja fan jag saknar dig ocksa, arligt talat... du maste komma pa martinas 18arsdag! det ar den lordagen da vi ar hemma... da far du traffa paul ocksa, for jag vet inte om vi hinner ses sa mkt annars, vi stannar EXTREMT MINIMALT lite denna gang. basically for att fira matjo bara. men jag vill verkligen traffa dig, din get. vill prata med dig om sa mkt, vill hora om ditt bog-liv och allt...

2007-03-26 @ 18:26:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback