me tues

åh jesus, det här var inte min morgon. först ringer klockan en minut över åtta och väcker mig från en underbar sömn till en torr mun och ölminnen från igår. jag låg kvar i fem minuter och tänkte över mina alternativ. a) Get your arse up och gå till skolan! b) Ta't lugnt cowboy, det är säkert ingen viktig föreläsning nu på morgonen, gå på den senare istället. Det slutade med att jag tog a) fastän jag hejade mer på b). nå nå, jag klädde på mig satte upp håret och lunkade ut, tjugo meter från hållplatsen fick jag problem. en liten nerförsbacke med halt grus gjorde att högerbenet slant till och vänsterknät som var helt oskyldigt fick sona för det och skrapades upp. Fan! jag bet ihop och tog snabbt en cigg för att hejda mig ifrån att skrika vulgära könsord mitt på vägen. Gå hem Irina, ge upp! tänkte jag men drogs ändå mot hållplatsen. när spårvagnen sen var över tio minuter försenad fick jag nog. fuck it i tried sa jag för mig själv och haltade hemåt. nu har den bultande känslan i knät övergått till en svidande smärta, men det är lugnt, jag har en pirog framför mig, cola flaska på golvet och en chips påse som väntar på att få öppnas + filmer jag måste se. nästa gång jag känner på mig att det är en mindre bra idé att gå någonstans så ska jag ligga kvar i sängen, vem vet vad jag kan skrapa upp annars liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback