what I have and what I ache for

på animal planet visas en reklam om ett slags reservat där buddhistiska munkar och tigrar bor. Människor och rovdjur i harmoni. vilket simpelt och underbart liv, vad mer skulle man begära? varje gång jag ser reklamen längtar jag bort, längtar dit. Ifall jag inte lyckas med vad det nu är jag försöker göra, och ifall jag inte kommer iväg till den där öde ön, så ska jag bege mig till reservatet, konvertera till buddhism och leva lycklig i alla mina dagar. jag kanske till och med väljer reservatet före ön, jag kanske väljer reservatet före ett mansion i en storstad och mer pengar än jag kan spendera. för hur mycket jag än trivs med städer, är det fridfulla lugnet i isolering alltid mer lockande. det är bara synd att det kommer turister till reservatet. ifall jag är där vill jag inte vara där som turist, jag vill vakna upp där med en tiger bredvid mig och känna mig hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback