you make fun of me because i love you

i förrgår letade jag efter romance x (igen) men stötte istället på brief crossing. jag laddade ner den och såg den igår kväll. i loved it! minst lika bra som romance x. den handlar om en 16 årig oerfaren och ack så vacker kille som stöter på en äldre cynisk kvinna på en båt från frankrike till england. han faller snabbt för henne och hon vet precis hur hon ska göra för att snärja honom. det är så mysigt att se hans tafatthet, se hur han smeker hennes arm och tittar suktandes på henne medan hon tittar bort och pratar om att män är svin. han hatar att hon generaliserar sådär, för han är ju inte sån! han är öm och mjuk och han älskar henne. hon dricker brandy, han dricker cola och sedan bjuder han upp henne till dans men vet knappt om han ska placera handen på henne rumpa eller lår. istället lutar han sig ständigt mot henne och försöker få en kyss. han är så ung och naiv! jag kunde inte hjälpa att le genom hela filmen, även när det var lite småpinsamt, jag bara log. men jag visste ju att någonting skulle gå fel och i slutet ville jag inte le längre, bara ta honom i handen och gå iväg. båten är framme, han har spenderat natten i hennes hytt och måste hämta sin egen väska innan han kan gå av. lova mig att du väntar säger han till henne tre gånger och hon lovar. han springer efter väskan och såklart är hon inte kvar när han kommer tillbaka. såklart att hon bara ljög hela tiden. hans första gång med någon han älskar och hon krossar honom. det är synd om honom, att det gick sådär men egentligen var det ett grymt slut. tough love liksom. jag älskar catherine breillats filmer, i need to see more!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback