i take the money and run

har haft en mer eller mindre perfekt söndag (bortsett baksmällan). Vaknade upp hos martin med suddiga fylleminnen från igår, lunkade hemåt runt elva och blev välkomnad av mina föräldrar med cigg. så lägligt, mitt stash är nästan slut.
sov bort restfyllan, kollade på standups och på kvällen kom anders hit. vi drack kaffe och rökte cigg, sen föreslog han en kvällspromenad. vi gick till eriksbergshamnen och satte oss på den avlägsna bryggan som jag alltid brukade hänga på för ett tag sedan. och allting kändes så jävla bra. jag har inte suttit där på nästan ett år, och det är dumt av mig att jag inte tagit mig den tiden, för jag mår alltid bra av det. alla bitarna faller på plats och problem blir triviala. vi snackade om allt möjligt, om hur bra vi trivs ihop och hur glada vi är att vi faktiskt lyckats hålla kontakten så jävla bra. rädslan efter studenten över att förlora honom och alla andra är borta, och jag är så tacksam för det. framtiden och resten ordnar sig, tror jag. det är lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback