i think of you when no one's around

(leftoverdrunk: jag sitter och försöker fokusera på något som står still. stirrar rakt fram och fäster blicken på en byxknapp, på en bakficka, på ett par jeans, som sitter på en snygg (?) tjej. och just som jag vilar ögonen öppnas dem på ett ironiskt sett och jag inser att jag inte är över honom (hahastoryofmylife), medan victor malloy sjunger: I walk away just to see you smile. och jag sitter och våndas över nästa vecka. och jag hatar det, och och.. jonatan går av, så jag sätter mig bredvid jobring, byter låt och ger honom ena hörluren. explosions - time stops. och han får mig att glömma för en liten stund, några sekunder. men sedan får jag tillbaka medvetandet och blir ledsen över hans flytt som snart kommer slå mig på käften, som om jag inte ens visste att den var påväg. och så är det dags att gå av. godnatt,hejdå. låten fortsätter i mina öron medan jag tänder en cigg, och vinden blåser kallt mot kinderna, ger mig en jobbigt nostalgisk känsla. för det var precis såhär jag kände för sju år sedan. sju år, och det känns fortfarande såhär. spelar tiden ingen roll? jag tittar instinktivt bakom mig, paranoid, medan jag går mellan husen. och så börjar låten trappas upp, snart klimax,
i love it. det är ett ljud som får mig att inte vilja ge upp. Tiden står still, och jag rör mig framåt parallellt.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback