Nice to meet me!

Igår kom jag och madde hem från en lång och händelserik vecka i egypten. jag mår konstigt bra, det är inte tråkigt att vara hemma igen, fastän jag saknar tillbaka. det känns liksom som att vi fick ut allt vi ville + mycket mer, så jag är fullständigt nöjd. och jag orkar verkligen inte skriva om allt, men jag kan säga att tisdag var en av de grymmaste dagarna på länge. vi åkte ut med en båt för att snorkla, och fastän jag blev antastad under snorklingen så var det underbart! hah, alla sjuka typer vi hängde med där som t ex livsnjutaren oskar (han hette typ said eller något) som var en av de härligaste, mest öppna personer ever. han underhöll oss ständigt på båten, som om själva trippen inte vore nog liksom. gud att bara sitta där på fören, solen starkt lysandes med vinden i håret. ljuvligt blått hav och aaahhh satisfaction! och så stockholmarna som vi sedan hängde med resten av veckan.. efter båtturen, på tisdagskvällen tog de med oss till ett egyptiskt ställe. där rökte vi vattenpipa, kollade på magdansöser, dansade med magdansöserna och så joinade vi sångaren som skickade över micken till oss lite då och då. jag och madde dregglade dessutom över kyparen som, of course, såg ut som en ung farao (det gjorde alla egyptier som såg bra ut, jesus liksom, deras drag..)
och så, de blonda kommentarerna också..
(madde står i en matkö, ca en meter från kassan)
M - Where do i pay..?
(vi pratar om säljarna)
M - De är så påhängsna! (några minuter senare)
M - Nej, vänta, efterhängsna heter det ju!
(På flygplanet dit)
M - Om det inte vore för molnen skulle det ju varit lika soligt i sverige också..
(första kvällen i restaurangen, vi diskuterar något privat)
Jag - BLOW ME!
M - haha kyparen bakom dig hörde och typ, eh?

yeyes, jag vill aldrig att min henna tatuering ska försvinna, för även om det bara ser ut som att någon kladdat på min arm så är det ju meningen bakom som räknas. men i slutet av veckan är den nog borta, och vid den tiden är jag nog så van vid att vara hemma, att detta kändes som en evighet sen. men det är lugnt. minnen för livet, thats what its all about.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback