tell me/don't tell me

har precis kollat på stranger than fiction. very nice, jag tycker inte riktigt om Ferrell, och att se honom i en sån här roll var lite svårt, men det funkade. i got hooked! jag gillade karaktärerna, jag njöt av storyn och såklart soundtracket, soundtracket! kvällen innan han "ska dö" börjar ett musikstycke att spelas och det är såklart det stycket som jag har letat efter i veckor. jag hade bränt det på en blandskiva för några år sedan, glömt bort skivan och därmed låten. men sedan funnit skivan igen för ett tag sen. och jag bara kunde inte minnas vartifrån jag fått låten, vart hade jag hört den innan, hur hade jag fått tag på den in the first place?! nånå, stycket heter "La Petite Fille de la Mer" och är gjort av Vangelis, och jag har kollat vilka fler filmer den är soundtrack till men inte hittat något svar. jag antar att någon måste skickat den till mig, men vem?
anyhow. skola imorgon, repetition inför tentan, och ja, det kommer inte gå bra den här gången. men jag orkar inte gräma mig över det. ska istället kolla på en till film nu, kanske the number 23, eller into the wild?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback