i didn't wake up cause i didn't go to sleep

ute med några klasskids igår. vi började på kings head, de andra var där i tid för buffén men jag kom senare. det var nice tills de började sända fotbollsmatchen och folk började skrika, överdrivet högt, åt teveskärmen. nånå, vi stack därifrån runt elva tolv, till uppåt. några tjejer lämnade oss på vägen så det var bara jag, martin, joel, karolina och ellinor kvar. stället var rätt dött när vi kom dit men all of a sudden var dansgolvet packat. jag tror vi stack därifrån runt två, minns inte, men hursomhelst hade min sista spårvagn åkt. så vi lunkade till café tintin, det stället verkar aldrig stänga. jag drack kaffe och vatten, började nyktra till och känna mig normal igen, fast på ett konstigt sätt. jag borde ju legat i sängen hemma och sovit by then. vid tre tyckte tjejerna att det var nog, dags att dra hem, så dem och joel stack åt ett håll, jag och martin åt ett annat. martin bor ganska nära där så han kunde bara promenerat hem, men han var schysst nog att följa med till berzeli och vänta med mig tills min morgonvagn kom. i två timmar satt vi där (jävla västtrafik) och diskuterade duvor, döda råttor i väggen och saliv, bl a. tillslut kom vagnen ialf och jag kunde äntligen åka hem och sova, framförallt åka hem till värmen. (sjukt att det blev kallare desto ljusare det blev ?) och jag tycker alltid det är lika konstigt att åka med morgonvagnarna, det känns som att man åker i en helt ny stad, en helt ny värld. luften är annorlunda, ljuset är annorlunda och folket likaså. it's weird, or maybe it's just me.
yaya, idag har jag bara hängt hemma och kurerat min seghet/baksmälla. kollade på hard candy nyss, och den var mycket bättre än väntat. jag gillar filmer där karaktärerna tar lagen i egna händer, get things done. sweet juicy justice liksom.. hah.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback