it's okey, we've painted it!

de senaste dagarna har varit löjligt bra, trots jobbigt skolplugg och sömnlösa nätter. jag har gått runt och varit glad konstant, for no good (ehm) reason. som igår! var hos tandläkaren och fixade en lagning som gått sönder, och självklart bedövde de mig tills halva ansiktet var helt förlamat. men nånå allt gick bra och smärtfritt. väl hemma satt jag och skrattade var femte minut åt mig själv, för varje gång jag skulle försöka dricka vatten eller säga nåt (ja, jag pratar fortfarande med mig själv) så föreställde jag mig hur cepe jag måste se ut och började le, och när jag log kände jag hur munnen liksom inte hängde med, vilket fick mig att skratta våldsamt. sådär höll jag på i typ en timma, tills bedövningen försvann. jag minns en gång då jag skulle träffa issa på stan efter ett tandläkarbesök, det var typ höst ute då så jag hade såklart på mig bandanan över munnen för att slippa visa mig för andra, men issa envisades att hon ville se så jag tog av den lite och sa något.. den jäveln började gapskratta i ansiktet på mig, jag blev småsur och tog på mig bandanan igen. hon skrattar fortfarande åt det, åt mig. och nu har jag lärt mig att också göra det. självdistans you know.
idag har varit grymt också! vaknade runt elva, ur en underbar dröm, med ett leende på läpparna. tog min morgoncigg + kaffe och sen försökte jag jobba lite på den sista skoluppgiften. efter det satt jag i ca fyra timmar med hög musik och skrålade ensam på mitt rum. på kvällen träffade jag martin, vi tog några öl och promenerade upp till skansen krona. nice!
och när jag kom hem var allting som vanligt, fast ändå inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback