I just blue myself

så i väntan på att its always sunny ska börja igen har jag kärat ner mig i en annan vrickad serie: Arrested Development. Jag vet inte varför jag inte kollat på det tidigare, har haft konstiga fördomar av någon anledning, but alas! I love it! Har snart kollat igenom hela andra säsongen, vill försöka ta det luuugnt, för såklart så finns det bara tre säsonger att njuta av, men förhoppningvis kommer en film ut nästa år! ah...
roligaste avsnittet hittills är  "Ready, Aim, Marry me", enbart för den fantastiska "chicken dance" scenen med Lindsay och GOB. "CHA CHI CHA CHI CHA" och "KO KO KOO KO KO KOO" är priceless.
Förutom "chicken" danserna och slapstick humorn är den full av "wordplay humor", så genialiska kommentarer att man kvider av skratt och förundras på samma gång. Till exempel i scenen med "the literal doctor" i avsnittet där Busters vänstra hand blivit avbiten av en säl:

Doc: Excuse me, are you the Bluths?
Lucille: How's my son?
Doc: He's going to be all right.
Oscar: Oh thank god.
Lindsay: Finally some good news from this guy.
Doc: That's a great attitude, I gotta tell you, if I was getting this news I don't know if I'd take it this well.
Lucille: But.., you said he was allright..
Doc: Yes he's lost his left hand so he's going to be all right.
Lucille (kastar väskan och attackerar doktorn): You son of a bitch!

.. nåväl, in other news: jag har börjat plugga engelska på distans (nätkurs) och det är hyfsat nice hittills. Speciellt när man slipper vakna tidigt och släpa iväg sig till lektioner, ah yeah.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback