wait

Jag drömde om en atombomb inatt.
Jag var på en gata i en stad, vet inte var, med några människor, vet inte vilka och plötsligt började en byggnad, ganska långt ifrån oss, att explodera ett tiotal gånger. En efter en bombades byggnader runt om i staden och vi förstod att det var krig, men istället för att fly stannade vi upp. Snart kommer den stora smällen, sa vi och några sekunder senare hördes ett ofantligt brak följt av en tryckvåg och ett oändligt vitt sken. På en millisekund kastade jag mig till marken, blundade, och kände att jag dog. Jag tänkte samma tanke som förra gången jag dog i sömnen; vad händer nu? Och allt som hördes sen var det lugnande ljudet av vågor som slår mot en strand.

mh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback